Daniel Muhlbach är en av de nu mest omtalade svenska ehandels-entreprenörerna. Med flera succéföretag kopplade till sig har han fått namn av att göra affärer vilka ger effekt! I dagsläget är footway.se hans huvudsatsning och som en av de största skoföretagen har de kommit en bra bit på vägen.

De digitala förvandlingarna har varit både flera och obarmhärtiga sedan datorn gjorde entré. Många företag har underskattat den digitala utvecklingen och således fått betala ett högt pris i form av underskott och konkurs. När smarttelefonerna kom ut på marknaden tog utveckling fart ytterligare, och idag är det mer eller mindre sunt förnuft att ha en smarttelefon och en dator i hushållet.

Möter behov

Med den digitala utvecklingen följer förstås näthandeln, och flera fysiska butiker har fått slå igen tack vare det växande utbudet på webben. Vem minns inte OnOffs sorti från marknaden? Vi har sett skivbutikerna, bokhandlarna och just hemelektronikkedjorna tvingas lämna sin post för att de inte har kunnat konkurrera med nätförsäljningen. Daniel Mühlbach är en av Sveriges mest framgångsrika E-handelsentreprenörer och en pionjär inom näthandeln. Han anpassade sig direkt till den rådande utvecklingen och tog en plats bland de stora namnen.

När optikerna tvingades ingå i ett avtal med nätjätten Lensway för att inte förlora för mycket av marknaden var det knappast någon som tvivlade längre. E-handeln växte så det knakade. 2015 omsatte E-handeln i Sverige över 50 miljarder kronor och visade upp en total tillväxt på 19%. Det är siffror som inte går att blunda för. Näthandeln har rotat sig i samhällets konsumentsystem, och det är bara dem som anpassar sig till den digitala utvecklingen som kommer överleva.

Daniel Mühlbach såg möjligheten redan 1999 då han och hans vän och kollega startade Lensway. Då var inte näthandeln i närheten av lika omfattande som idag, men det är tack vare hans fantastiska prognos och öga för detaljer och utveckling som han har skördat så enorma framgångar. Ingen tvivlar längre på näthandeln, och ingen tvivlar på Daniel Mühlbachs förmåga som entreprenör och hans plats bland de stora namnen.

Kundrelationer

Oavsett bransch och varor är kundservice någonting som krävs för att nå resultat långsiktigt! Det är långt ifrån alla företag som gör storsatsningar på detta område men Footway har visat att man på detta sätt kan nå framgång och vinna förtroende. Daniel Mühlbach leder en stabil organisation som vågar fokusera på leverans och service. De tunga områden som håller kurs! Är du intresserad av ytterligare info rekommenderas denna artikel om Daniel Mühlbach.

Daniel Mühlbach skriver företagshistoria